MUZEUM WIDZIALNE

24 października w Pawilonie Czterech Kopuł Muzeum Sztuki Współczesnej, oddziale Muzeum Narodowego we Wrocławiu, odbyło się uroczyste podsumowanie oraz ogłoszenie laureatów 5. Przeglądu Muzeum Widzialne 2022.

Pomysłodawcą i organizatorem PMW jest Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów. Partnerem tegorocznej edycji konkursu jest Muzeum Narodowe we Wrocławiu.

Celem Przeglądu Muzeum Widzialne jest wyróżnienie tych muzeów, które umiejętnie wykorzystują język graficzny do budowania swojego wizerunku oraz skutecznie i nowatorsko realizują kampanie promocyjne i prowadzą media społecznościowe. Do udziału w Przeglądzie, organizowanym co dwa lata od 2013 r., zapraszamy wszystkie muzea oraz współpracujące z nimi firmy zajmujące się projektowaniem graficznym.

W tegorocznej edycji przyznaliśmy nagrody i wyróżnienia w pięciu kategoriach konkursowych:

  • identyfikacja muzeum,
  • identyfikacja wystaw czasowych,
  • grafika strony internetowej, 
  • kampanie promocyjno-marketingowe,
  • zarządzanie profilami społecznościowymi.

Jury obradowało pod przewodnictwem prof. Marka Grzyba, a nagrody i wyróżnienia w poszczególnych kategoriach otrzymali:

Identyfikacja muzeum

I MIEJSCE
Muzeum Inżynierii i Techniki w Krakowie
Identyfikacja wizualna MiT

II MIEJSCE
Muzeum Pamięci Sybiru
Identyfikacja wizualna Muzeum Pamięci Sybiru

III MIEJSCE
Muzeum Getta Warszawskiego
Identyfikacja wizualna Muzeum Getta Warszawskiego

Identyfikacja wystaw czasowych

I MIEJSCE
Centralne Muzeum Włókiennictwa w Łodzi
System identyfikacji wizualnej wystawy Ziemia (P)oddana

II MIEJSCE
Muzeum Miasta Gdyni
System identyfikacji wizualnej wystawy Legenda Radmoru

III MIEJSCE
Muzeum Architektury we Wrocławiu
System identyfikacji wizualnej wystawy Jan Szpakowicz. Przestrzeń Elementarna

WYRÓŻNIENIE
Muzeum Miasta Gdyni
System identyfikacji wizualnej wystawy Janusz Kaniewski. Polskie Projekty Polscy Projektanci

Grafika strony internetowej 

I MIEJSCE
Muzeum Miasta Gdyni
Szkło Metal Detal. Gdyński modernizm w sieci
szklometaldetal.pl

II MIEJSCE
Openform design & digital studio/Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Strona internetowa. „OD KUCHNI. Żydowska kultura kulinarna”
whatscooking.art

III MIEJSCE
Muzeum Narodowe w Gdańsku
Strona internetowa Hans Memling: Sąd Ostateczny (1467–1473)
sadostateczny.mng.gda.pl

Kampanie promocyjno-marketingowe

I MIEJSCE
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN
Kampania promocyjno-marketingowa projektu Akcja Żonkile 2021

II MIEJSCE
Muzeum Miasta Gdyni
Kampania promocyjno-marketingowa projektu Rok Tadeusza Wendy

III MIEJSCE
Muzeum Narodowe w Poznaniu
Kampania promocyjno-marketingowa wystawy Vilhelm Hammershøi. Światło i cisza

WYRÓŻNIENIE
Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie
Kampania promocyjno-marketingowa Pieski też. Muzeum Przyjazne dla zwierząt.

Zarządzanie profilami społecznościowymi

I MIEJSCE
Muzeum Sztuki w Łodzi
Sztuka mediów społecznościowych

II MIEJSCE
Muzeum Zamek na Wawelu
Zarządzanie mediami społecznościowymi #WawelOtwarty

III MIEJSCE
Muzeum Narodowe w Warszawie
TikTok Muzeum Narodowego w Warszawie

WYRÓŻNIENIE
Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu
Zarządzanie mediami społecznościowymi Muzeum Wsi Mazowieckiej w Sierpcu

COOKIES

Korzystając z serwisu internetowego Muzeum Widzialne wyrażasz zgodę na używanie plików cookie. Pliki cookie możesz zablokować za pomocą opcji dostępnych w przeglądarce internetowej.
Polityka prywatności